YouTube
Telegram
Instagram

همه چیز درباره XBox 1

همه چیز درباره xbox

همه چیز درباره XBox 1

در این مقاله می‌توانید هر آن‌چه که نیاز هست تا همه چیز درباره XBox 1 را یاد بگیرید، مطالعه کنید.

چگونه از هدفون یا هدست در XBox 1 استفاده کنیم؟

ابتدا باید هدفون و هدست مناسب XBox تهیه کنید تا به دسته‌ی کنسول متصل کنید و یا اگر هدفونی با درگاه ۳.۵ دارید می توانید آن را به تلویزیون متصل کنید.

چگونه بازی‌های XBox 1 را دانلود کنیم؟

به My Games & Apps بروبد و بر روی بازی مورد نظر خود را دانلود کنید

چگونه نرم افزار دستگاه را به روز رسانی کنیم؟

به Settings و سپس به بخش System بروید و در نهایت Updates که در این بخش تمامی اطلاعات مربوط به به روز رسانی دستگاه را می توانید ببینید. به محض این که وارد بخش Updates شدید، خود کنسول بررسی می کند که آیا به روز رسانی جدیدی در دسترس است یا نه؟ اگر به روز رسانی جدیدی در دسترس باشد، کنسول خود اعلام می‌کند و این حق انتخاب را به شما می دهد که کنسول خود را به روز رسانی کنید. البته اگر به روز رسانی جدید اجباری باشد به محض این‌که کنسول به اینترنت متصل شود، از شما می خواهد که کنسول خود را به روز رسانی کنید و تا زمانی که این‌کار را نکنید، نمی توانید از قابلیت آنلاین کنسول خود بهره ببرید.

همه چیز درباره اکس باکس وان (1)

چگونه مقدار فضای خالی روی هارد دستگاه را بررسی کنیم؟

کافی است به بخش My Games & Apps بروید تا در گوشه پایین سمت چپ نمودار دایره‌ای از میزان فضای مصرف شده و باقی مانده کنسول خود و اگر هارد اکسترنالی به کنسول خود متصل کرده اید، مجموع فضای هر دو هارد را مشاهده کنید.

آیا می‌توان از یک هارد اکسترنال در کنسول XBox 1 استفاده کرد؟

بله می توانید هارد اکسترنالی با حداقل ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت را به شرطی که درگاه USB 3.0 داشته باشد را به کنسول نصب کنید.

چگونه می‌توانیم اطلاعات خود را از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کنیم؟

برای این کار چندین راه وجود دارد. افراد حرفه ای هارد دستگاه قدیمی را بر روی هارد دستگاه جدید می‌گذارند که البته کار هرکسی نیست. روش دیگر استفاده از هارد اکسترنال هست که اگر فقط بازی (های) مشخصی را در هارد اکسترنال Copy کنید و یا انتقال دهید و یا اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری را انتقال دهید می توانید به Settings بروید، سپس System را انتخاب کنید و از Backup & Transfer استفاده کنید.

 

آیا می‌توان بازی‌ها را در XBox 1 به اشتراک گذاشت؟

این قابلیت که ایکس باکس، آن را Game Sharing می نامد، همان اکانت اشتراکی است که یک اکانت اصلی (هوم) و یک اکانت فرعی (غیر هوم) وجود دارد. باید دقت داشت که در سال تنها می‌توان ۵ عدد اکانت هوم داشت.

آیا می‌توان Gamer Tag اکانت XBox 1 را تغییر داد؟

بله برای بار اول رایگان است ولی برای دفعات بعد باید مبلغ ۱۰ دلار را پرداخت کنید. 

آیا برای بازی آنلاین به اشتراک نیاز است؟

بله برای بازی های آنلاین چند نفره به اشتراک XBox Live Gold نیاز دارید. با فعال سازی این اشتراک بر روی اکانت خود می‌توانید علاوه بر آنلاین بازی کردن از تخفیف های ویژه بهره ببرید و هر ماه ۴ بازی که ۲ بازی آن برای نسل قبل هست را هدیه بگیرید.

شما می‌توانید گیفت کارت XBox را خریداری و خودتان اقدام به فعال سازی اشتراک XBox Live Gold کنید.

همه چیز درباره اکس باکس وان (2)

آیا بازی‌های رایگان اشتراک‌ها را می‌توان نگه داشت؟

در حال حاظر XBox سه اشتراک EA Play ، XBox Live Gold  و XBox Game Pass را ارائه می دهد که بازی های هر کدام از اشتراک‌ها تنها تا زمانی که شما اشتراک مربوطه را داشته باشید قابل اجرا هستند. اگرچه می‌توانید بازی‌های اهدایی را در همان روز دانلود و یا در صف دانلود خود قرار دهید تا در آینده از آن لذت ببرید.

همه چیز درباره اکس باکس وان (3)

آیا می‌توان از XBox 1 به عنوان یک Media Server استفاده کرد؟

بله. با استفاده از فلش یا Spotify به موزیک های مورد علاقه خود گوش دهید یا DVDهای Blu-Ray را با استفاده از کنسول XBox1 پخش کنید.

آیا می‌توان بازی‌های نسل قبل را روی XBox 1 بازی کرد؟

بله. به لطف Backward Compatibility می‌توان از بازی های نسل قبل به صورت دیجیتالی و فیزیکی لذت برد. تنها نکته این است که باید یک کارت اعتباری بانکی یا Paypal یا Matercard در حساب خود تعریف کرده باشید تا بتوانید آن بازی را دریافت کنید.

همه چیز درباره اکس باکس وان (4)

آیا XBox 1 از شفایت تصویر ۴K پشتیبانی می‌کند؟

با استفاده از نسخه Xbox One S می‌توانید قابلیت HDR را به کنسول خود بیافزایید تا تجربه ای نزدیک به ۴K بدهد و با استفاده از Xbox One X علاوه بر قابلیت HDR می توانید ۴K واقعی را به شرط داشتن تلویزیونی که ۴K را پشتیبانی می کند، تجربه کنید.

 

چگونه می‌ توانیم بازی‌های XBox 1 را استریم کنیم؟

با دانلود نرم افزارهای Mix یا Twitch می‌توانید بازی‌های خود را بر روی این دو Platform استریم کنید.

 

دستاورد‌های XBox 1 را در کجا می‌توان مشاهده کرد؟

می‌توانید با رفتن به Game Activity در فهرست کنسول خود به بخش All Achievements بروید و دستاورد‌های بازی‌های خود را مشاهده و با دوستان خود مقایسه کنید.

چه اطلاعاتی از بازی‌ها در دستگاه نمایش داده می‌شوند؟

  • نام بازی
  • محل نصب
  • Add-ons نصب شده
  • شماره نسخه
  • حجم بازی و دیتای ذخیره شده بر روی کنسول

چگونه از افزایش دمای دستگاه پیشگیری کنیم؟

ابتدا باید توجه داشته باشید که فن کنسول کجاست و به کنسول فضای کافی بدهید تا هوای خود را جا‌به‌جا کند.

شاید شما بخواهید که در هنگام بازی، آفلاین به نظر برسید تا دوستانتان برای شما پیام نفرستند.

با انتخاب اکانت خود در بخش Profile & System به گزینه سوم بروید تا بتواند یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

  1. Appear Online
  2. Appear Offline
  3. Do Not Disturb

چگونه می توان محیط گرافیکی کنسول خود را شخصی سازی کرد؟

شما می‌توانید با رفتن به Settings سپس General و Personalization پروفایل و آواتار خود، رنگ دکمه‌ها، پس زمینه و فهرست صفحه ی اصلی را شخصی سازی کنید.

دورهمی دوستانه

شما می‌توانید با تشکیل یا عضو شدن به یک Party با دوستان خود به تعامل بپردازید و با یکدیگر بازی کنید.

از سیم LAN استفاده کنید

برای بهره بردن از کیفیت اینترت بهتر می توانید کنسول خود را مستقیم توسط یک سیم LAN به اینترنت متصل کنید.

فرمان‌های صوتی

با استفاده از فرمان های صوتی متعدد بدون استفاده از دسته کنسول می‌توانید کنسول خود را با استفاده از فرامین صوتی کنترل کنید. به عنوان مثال می‌توانید با استفاده از فرمان Go Home به فهرست اصلی بروید و با استفاده از Turn On کنسول را روشن یا با استفاده از Turn Off کنسول خود را خاموش کنید یا صدا را با استفاده از فرامین Mute ،UnMute ،Volume Up و Volume Down کنترل کنید.

برنامه XBox را دانلود کنید

با دانلود برنامه XBox روی گوشی هوشمند خود، علاوه بر دیدن وضعیت آنلاین دوستان خود، می‌توانید بازی مورد علاقه خود را خریداری کنید و اگر دستگاه شما به اینترنت متصل باشد، با گوشی خود آن را روشن کرده و دانلود را شروع کنید! همچنین، از این برنامه می‌توان برای کنترل اکس باکس بدون نیاز به دسته استفاده کرد که البته برای Typeکردن مناسب تر است.

دانلود برنامه کاربردی XBox برای iOS

دانلود برنامه کاربردی XBox برای Android

Community چیست؟

یک شبکه اجتماعی مخصوص XBox است که دستاورد‌ها و Screenshot‌های خود را می‌توانید به اشتراک بگذارید. دستاورد‌های هر بازی که به‌دست می‌آورید، همان لحظه در اکانت خود و Community منتشر می شود ولی می‌توانید تصمیم بگیرید که آن را منتشر کنید یا فقط ببینید.

چگونه سرعت اینترنت را بررسی کنیم؟

برای آزمایش سرعت اینترنت می‌توانید به Settings سپس General و بعد Network Settings مراجعه کنید. در این بخش می‌توانید سرعت دانلود، بررسی آنلاین بودن کنسول و آیا سرعت اینترنت در حال حاضر مناسب بازی آنلاین چند نفره است یا نه را بررسی کنید.

چگونه دسته کنسول را به روز رسانی کنیم؟

بعضی از مواقع XBox به روز رسانی را برای دسته های کنسول خود منتشر می کند. اگر از دسته ی XBox خود برای بازی با  PC استفاده می کنید و می‌خواهید به‌صورت بلوتوثی آن‌ها را به هم متصل کنید، اگر دسته کنسول خود به روز رسانی مربوطه را دریافت نکرده باشد، نمی‌تواند به PC متصل شود. جهت به روز رسانی دسته خود ابتدا دسته کنسول خود را با استفاده از USB به کنسول XBox متصل کنید و سپس به برنامه XBox Accessories بروید و دسته کنسول خود را انتخاب کنید و نگاهی به Firmware Version آن بیاندازید.

همه چیز درباره اکس باکس وان (5)

چگونه دسته جدید خود را به کنسول XBox متصل کنیم؟

ابتدا علامت XBox را روی دسته اکس باکس خود را بفشارید تا دسته روشن شود سپس دکمه های مشخص شده در شکل های زیر را همزمان در دسته کنسول و خود کنسول بفشارید تا زمانی که دکمه XBox دسته دیگر چشمک نزند.

همه چیز درباره اکس باکس وان (6)

با استفاده از اکس ‌باکس ۱ تلویزیون خود را کنترل کنید

ابتدا باید برنامه ی TV & One Guide را در کنسول خود نصب کنید و تلویزیون خود را انتخاب کنید تا با استفاده ای اکس باکس آن را کنترل کنید.

برگ برنده مایکروسافت و اکس باکس

خدمت گیم پس (Game Pass) که توسط مایکروسافت و اکس باکس معرفی شد، به شما این امکان را می‌دهد تا با پرداخت هزینه بسیار اندک، از چندین بازی که شامل بازی‌های خاطره‌انگیز گذشته و بازی‌های روز دنیا هستند، بهره‌مند شوید.

دو نوع متفاوت از این خدمت وجود دارد: گیم پس (Game Pass) و گیم پس آلتیمیت (Game Pass Ultimate). در گیم پس آلتیمیت علاوه بر دسترسی به چندین بازی، اشتراک XBox Live Gold و همچنین EA Play هم در دسترس است و شما با یک تیر، چند نشان را می‌زنید.

شما می‌توانید گیم پس آلتیمیت را با قیمت بسیار مناسب از فروشگاه فات گیم پلاس تهیه کنید.

امتیاز دهید post

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

سبد خرید