YouTube
Telegram
Instagram

فیفا آلتیمیت تیم رو کامل یاد بگیر

یادگیری فیفا آلتیمیت تیم

همواره و هر ساله سری بازی‌های FIFA، جزو پرفروش‌ترین بازی‌های سال به شمار می‌روند. طبیعی هم به نظر می‌رسد. با توجه به لایسنس‌های قوی این بازی، گیم‌پلی واقع‌گرایانه و وجود حالات متعدد، عجیب نیست که این بازی در چند سال اخیر به مراتب محبوب‌تر از رقیب سنتی‌اش، سری PES بوده است. طی چند سال اخیر EA تلاش کرده تا چند حالت جدید و ساختگی را به بازی خود اضافه کند و این حالت‌ها نیز با استقبال قابل قبولی مواجه شده‌اند. اضافه شدن Journey به FIFA 17 و در ادامه FIFA 18 و FIFA19  و همچنین حالت ولتا به FIFA 20 را می‌توان از شاخص‌ترین حالت‌های اضافه شده به این سری بازی دانست. با این وجود، بخش Ultimate Team بازی FIFA همچنان طرفداران خود را دارد. در این مقاله، فیفا آلتیمیت تیم رو کامل یاد بگیر.

پرسش های زیادی در رابطه با Ultimate Team مطرح است. بسیاری از بازیکنان برای آغاز این بخش مشکل دارند و ویژگی‌های آن را نمی‌دانند. مهارت مهم است، اما در Ultimate Team همه‌چیز نیست. شما باید بلد باشید تغییرات لازم بر روی بازیکنان خود را ایجاد کنید، بیشترین بازدهی را از ۱۱ بازیکن خود در داخل زمین بگیرید. به موقع پول درآورید و به درستی خرج کنید و از فرصت‌های طلایی استفاده کنید. می‌خواهم یک حقیقت را به شما بگویم; راستش را بخواهید استاد شدن در بخش Ultimate Team بازی FIFA کار ساده‌ای است! شما فقط باید محیط این حالت را شناخته و کارهای درست را در زمان‌های درست انجام دهید.

اگر شما هم مثل صدها کاربر تازه‌وارد دیگر به دنیای Ultimate Team بازی FIFA پرسش های زیادی را در ذهن دارید و می‌خواهید در این حالت هم حرف‌های برای گفتن داشته باشید; نگران نباشید! در این مقاله به صورت کامل به شما آموزش می دهیم. تا پایان با فات گیم پلاس همراه باشید.

فیفا آلتیمیت تیم رو کامل یاد بگیر

قدم نخست؛ صبر، تحمل و شکیبایی است!

زمانی که بازی را آغاز می‌کنید باید از بین چند پرچم، یک ملیت را انتخاب کنید. ملیت مورد انتخاب شده توسط شما، همان ملیتی است که عمده بازیکنانتان متشکل شده از آن کشور خواهند بود. به همین خاطر اگر ترجیحتان این است که به فرض تیمتان یک تیم یک‌دست آلمانی باشد، پرچم آلمان را انتخاب کنید. زمانی که وارد بازی می‌شوید، با انبوهی از بازیکنان Overall پایین مواجه می‌شوید که کار کردن با آن‌ها مایه عذاب است. عمده پرسش های کاربران از همین‌جا آغاز می‌شود.

بخش Ultimate Team بازی FIFA قوانین خاص خودش را دارد و شما ملزم به رعایت آن‌ها هستید! به همین خاطر است که عده زیادی از بازیکنان نمی‌توانند طی چند ساعت ابتدایی بازی با آن ارتباط برقرار کرده و خیلی زود به آستانه تحمل خود می‌رسند و در نهایت به سراغ بخش‌های دیگر می‌روند. برای این‌که در بخش Ultimate Team بازی FIFA به موفقیت برسید باید یک تیم قوی در اختیار داشته باشید. برای رسیدن و بستن یک تیم قوی هم، باید ابتدا با یک تیم ضعیف خود را به اثبات برسانید.

بخش آغازین بازی چیز پیچیده‌ای ندارد. برای تیم خود یک اسم انتخاب کنید، لوگوی خود را از بین لوگوهای موجود برگزینید و لباس‌های اول و دوم خود را هم مشخص کنید. نگران نباشید، تمامی مواردی که انتخاب شده‌اند، در ادامه می‌توانند تغییر پیدا کنند. از اسم تیم گرفته تا لباس‌های اول و دومتان. پس زیاد روی این موضوع حساس نشده و با خیالی آسوده گام آغازین را بردارید.

فیفا آلتیمیت تیم رو کامل یاد بگیر

آموزش فیفا آلتیمیت تیم

ابتدا باید بدانید که چگونه ترکیب خود را بچینید

چیدمان ترکیب در بخش Ultimate Team بازی FIFA قواعد خاص خودش را دارد. تمامی بازیکنان ترکیب، به بازیکنان مجاور خود از یک خط متصل شده‌اند. زمانی که هیچ ارتباطی بین دو بازیکن وجود نداشته باشد، رنگ خط قرمز خواهد بود. کاری که شما باید انجام دهید، این است که رنگ این خط را به سبز و یا حداقل نارنجی تغییر دهید. اگر دو بازیکن هم وطن باشند اما در لیگ‌های متفاوت توپ بزنند، خط بین آن‌ها نارنجی رنگ خواهد بود. اگر دو بازیکن در یک لیگ بازی کنند اما تیم‌ها و ملیتشان متفاوت باشد، باز هم این خط به رنگ نارنجی در خواهد آمد. خط نارنجی یک حالت Normal است و مشکلی هم برای تیمتان ایجاد نخواهد کرد اما ایده‌آل‌ترین حالت، این است که این خطوط سبز شوند.

حال اگر دو بازیکن در یک باشگاه بازی کنند یا هم وطن باشند و در یک لیگ یکسان شاغل باشند، خط بین آن‌ها سبز خواهد شد. برای مثال بنزما و گریزمن اگرچه در دو تیم متفاوت بوده اما چون هر دو فرانسوی هستند و در لیگ اسپانیا بازی می‌کنند، خط بینشان سبز خواهد بود. همین اتفاق برای آسنسیو در کنار رودریگز و یا موراتا در کنار کاراسکو هم رخ می دهد. در مجموع Chemistry  تیم شما در بهترین حالت باید ۱۰۰ باشد تا بتوانید از نهایت پتانسیل بازیکنان خود استفاده کنید. هر خط قرمز بین بازیکنان، هم توان همان دو بازیکن را کاهش خواهد داد و هم روی عملکرد کلی تیم تاثیرگذار خواهد بود.

این را هم باید بدانید که استفاده کردن از بازیکنان در پست‌های غیر تخصصیشان نیز Chemistry تیم شما را کاهش می دهد. بنابراین اگر ملزم به استفاده از آن‌ها در یک پست غیر تخصصی هستید، حتما باید از Position Modifier (در ادامه توضیح داده می شود) استفاده کنید.

استفاده از یار تعویضی

اگر ستاره‌ای در تیم خود دارید که به بر روی Chemistry تیم شما تاثیر منفی دارد، می‌تواند به عنوان یار تعویضی از وی استفاده کنید 

بازیکنان حرفه‌ای بخش Ultimate Team بازی FIFA زیاد از این ترفند استفاده می‌کنند. به ویژه این ترفند زمانی کاربرد دارد که شما یک کارت خاص از یک بازیکن را قبلا در SBC‌ها به دست آورده باشید و به هیچ شکلی نتوانید وی را در ترکیب اصلی خود جای دهید. همچنین، در نظر داشته باشید که از یک سرمربی برای تیم خود استفاده کنید. به طور کلی بستن یک تیم در بخش Ultimate Team بازی FIFA دو حالت دارد: ۱- بر اساس ملیت می‌بندید، ۲- بر اساس لیگ! دقت داشته باشید که اگر به فرض بر اساس لیگ ایتالیا تیم خود را بسته‌اید از یک سرمربی شاغل در سری آ استفاده کنید. اگر هم با ملیتی مثل اسپانیا تیم بسته‌اید، یک سرمربی اسپانیایی را برای خود انتخاب کنید.

تنوع مسابقات در بخش Ultimate Team بازی FIFA نسبت به نسخه‌های قبلی بیشتر شده است. با این وجود، همچنان مسابقات اصلی و رسمی را می‌توان به چهار دسته  Squad Battle، Division Rivals، Fut Champions و Fut Draft تقسیم بندی کرد. زمانی که هنوز تیمتان باب میلتان نیست و دارید از بازیکنان ضعیف استفاده می‌کنید، باید به سراغ بازی‌های Squad Battle بروید. در این Mode، بازی در یک هفته، ۴۰ مسابقه به شما پیشنهاد می‌دهد و در ازای انجام هر مسابقه هم به ازای درجه سختی که انتخاب کرده‌اید و توان کلی تیم رقیبتان و همچنین متغیرهای حین بازی، امتیازی به شمار تعلق می‌گیرد.

در پایان هفته، این امتیازات با هم جمع شده و یک Rank به شما اختصاص داده می‌شود. جوایز هر Rank از همان ابتدا مشخص هستند و تا پایان بازی هم تغییر پیدا نمی‌کنند. بهترین Rank ممکن Elite 1 است. اگر بتوانید به این رتبه برسید، جوایز خوبی انتظار شما را می‌کشند.

فیفا آلتیمیت تیم رو کامل یاد بگیر

در مسابقات Squad Battle باید با هوش مصنوعی بازی کنید. در Division Rivals با انسان‌های واقعی!

به احتمال زیاد Division Rivals هم برای شما هیجان‌انگیزتر از Squad Battle باشد. دلیلش هم این است که در این بخش، شما با تیمی که خودتان ساخته‌اید به رقابت با افرادی خواهید پرداخت که تیمشان را خودشان ساخته‌اند. تعداد مسابقات این بخش نامحدود هستند و بدون این که نگرانی بایت یک عدد خاص داشته باشید، می‌توانید کل هفته را به تجربه آن بپردازید. این جا بسته به اون سطحی از Division‌ که در آن هستید، جوایز شما متفاوت خواهند بود.

با پیرزوی بیشتر در مسابقات، Division یا همان دسته شما تغییر پیدا می‌کند. برای نمونه از دسته ۵ به دسته ۶ سقوط می‌کنید و یا از دسته ۵ به دسته ۴ صعود! طبیعتا جوایزی که در دسته پنجم به شما تعلق می‌گیرند، به مراتب نفیس‌تر و ارزنده‌تر از جوایز دسته ششم هستند. همین رابطه را برای دسته چهارم برای پنجم هم در نظر بگیرید. گرفتن Rank در Division Rivals سخت‌تر از Squad Battle است و دلیلش هم این است که اول به ازای هر پیروزی، امتیاز کمتری به دست می‌آورید و دوم هرگز نمی‌توانید از تیم ذخیره خود استفاده کنید؛ چون حریفتان را نمی‌شناسید.

مسابقاتی که در حالت Squad Battle انجام می‌دهید، به لحاظ سختی کاملا با هم متفاوت هستند. به همین خاطر خیلی اوقات می‌توانید به تیم اصلی خود استراحت داده و از بازیکنان ذخیره استفاده کنید. در نهایت هم دستیابی به جوایز اسکواد بتل راحت‌تر از جوایز Division Rivals خواهد بود.

موفقیت در حالت Squad Battle برابر است با جمع کردن کوین بیش‌تر و بستن تیم بهتر

اما همان‌طور که اشاره شد، حالت Division Rivals بازی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. اتفاقا موفقیت و رسیدن به رتبه‌های بالا در این حالت کمی هم دشوارتر است! نخست این که باید بازی‌های بیشتری را انجام دهید، دوم این که از آن‌جایی که با رقیب‌های واقعی بازی خواهید کرد باید از تیم اصلی خود استفاده کنید. از این‌ها مهم‌تر، با بالا رفتن امتیاز ها و سطح Division با رقیب‌های سرسخت‌تری باید دست و پنجه نرم کنید.

برخلاف مسابقات Squad Battle، در Division Rivalsها امکان تساوی وجود دارد. انجام دادن هر مسابقه در این بخش، یک امتیاز معین برای شما به همراه خواهد داشت. ببازید، تنها ۹ امتیاز و اگر ببرید ۵۰ امتیاز Fut Champions دریافت خواهید کرد. امتیاز های شما باید به دو هزار برسد تا بتوانید وارد مسابقات Fut Champions شوید. محک واقعی هم همان‌جاست! جایی که باید با یک‌سری رقیب سرسخت و پرمهره بازی کنید. آن‌جاست که ایرادات واقعی تیم شما مشخص می‌شوند.

دریافت جایزه در Division Rivals به خودتان بستگی دارد. در واقع در این حالت، بازی به شما حق انتخاب داده و سه گزینه را در مقابلتان قرار می‌دهد. اولی پول است، دومی، دو پک Untradeable (غیرقابل فروش) و آخری، دو پک Tradeable (قابل فروش). بدیهی است که پک‌های غیرقابل فروش، بازیکنان بهتری را در خود جای داده‌اند.

در محموع، حالت Division Rivals بازی هم مثل حالت Squad Battle، چیز پیچیده‌ای ندارد. تنها نکته مهم این است که باید این را در نظر بگیرید که همیشه Chemistry تیم شما باید ۱۰۰ باشد. هر عددی کمتر از عدد ۱۰۰، در طول بازی برایتان مشکل ایجاد خواهد کرد.

فیفا آلتیمیت تیم رو کامل یاد بگیر

 

فیفا آلتیمیت تیم رو کامل یاد بگیر

تیم خوب به همراه مهرات داشته باشید

می‌توان گفت که ارزنده‌ترین جوایز ممکن در بازی، در حالت Fut Champions بازی به دست می‌آیند. به طور کلی سخت‌ترین و چالش‌برانگیزترین بخش Ultimate Team بازی FIFA، همین حالت باشد. شما در این بخش، اجازه دارید ۳۰ بازی را طی ۲ روز انجام دهید. نحوه رسیدن به رتبه های بالاتر و جوایز آن‌ها هم مشخص است. فقط کافی است که به Leaderboard آن مراجعه کنید.

مسابقات Fut Champions برخلاف دیگر حالت‌ها، در یک زمان معین و از پیش تعیین شده برگزار می‌شوند. محدودیت زمانی این بخش با توجه به تعداد بالای بازی‌ها و همچنین سخت بودنشان، می‌تواند یک چالش محسوب شود.

یک‌سری از کارت‌های بازی که از Transfer Market هم قابل خریداری نیستند، کارت‌های Fut Champions نام دارند. این کارت‌ها ظاهری متفاوت از دیگر کارت‌ها داشته و به هیچ وجه قابل خرید یا قابل فروش نیستند. در پک‌ها هم دیده نمی‌شوند و تنها جایی که می‌توانید به چنین کارت‌هایی دست پیدا کنید، موفقیت در همین Fut Champions است. هر چه Rank شما بالاتر باشد، کارت‌ها و بازیکن‌های بهتری هم دریافت خواهید کرد.

حسابی تمرین کنید

در حالت Ultimate Team بازی دو نوع Draft داریم؛ تک نفره و آفلاین. برای ورود به این بخش یا باید Token داشته باشید (گاهی اوقات بازی به صورت رایگان یا در قالب یک پک به کاربران اهدا می‌کند)، یا باید از FIFA Point استفاده کنید و یا پانزده‌هزار سکه خرج کنید. حالت تک‌نفره بازی چندان پیشنهاد نمی‌شود چون نه جوایز قابل قبولی در آن دریافت خواهید کرد و نه جذابیت خاصی دارد. یک‌سری حریف هوش مصنوعی را به ساده‌ترین شکل ممکن شکست داده و جوایز نه‌چندان ارزنده خود را دریافت خواهید کرد.

بخش آنلاین بازی اما، هم سخت‌تر است و هم جایزه‌های بهتری برایتان به همراه خواهد داشت. به صورت کلی، در این بخش در هر Post، بازی پنج بازیکن را به صورت تصادفی روی میز شما گذاشته و شما باید یکی را انتخاب کنید. بازیکنانی نظیر بنزما، هالند، امباپه، رونالدو و بهترین آیکان‌های بازی در این Mode خیلی راحت به دست می‌آیند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، Chemistry تیم شماست! اغلب در این حالت نمی‌توانید این عدد را به ۱۰۰ برسانید ولی خب تلاش کنید از ۹۰ بیشتر باشید.

انتخاب سیستم هم در این حالت بر عهده شما نیست! به طور کلی از بین بازیکنانی که در اختیار شما قرار گرفته و سیستم‌ها و چیدمان‌های محدود، باید یکی را انتخاب کرده و به بازی کردن بپردازید. حال این‌که شما تا چه اندازه نسبت به رقیبان خود قوی یا ضعیف هستید، بیش از این که به شما و مهارتتان بستگی داشته باشد، وابسته به شانس است.

فیفا آلتیمیت تیم رو کامل یاد بگیر

کارت‌ها را بشناسید

یکی از سیاست‌های الکترونیک آرتس (EA) طی چند سال اخیر، اضافه کردن کارت‌های مختلف به نسخه‌‎های مختلف فیفا بوده است. بدین ترتیب بازیکن مجبور است که برای خریداری کارت‌های جدید، کوین بیش‌تری خرج کند. به طور کلی، کارت‌های پیش‌فرض و معمولی بازی به سه دسته Silver  Bronze و Gold تقسیم می‌شوند. علاوه بر این موارد، همواره یک‌سری کارت جدید به مناسب‌های مختلف (Event) به بازی اضافه می‌شوند و دربرگیرنده یک‌سری بازیکن خاص هستند. مثل کارت بهترین بازیکن ماه، کارت‌های Futmas، کارت‌های TOTW، کارت‌های Road To Final، کارت‌های TOTS و غیره.

این که یک کارت را بشناسید بسیار مهم است. به عنوان مثال، کارت‌های Road To Final کارت‌هایی هستند که مربوط به بازیکنان تیم‌هایی می‌شوند که به مراحل حذفی لیگ قهرمانان و یا لیگ اروپا صعود کرده‌اند. اگر تیم چنین بازیکنانی از مرحله حذفی صعود کند، به Rating این بازیکنان هم یک Rate اضافه می‌شود. به عنوان مثال اگر محمد صلاح ریت ۹۰ دارد و لیورپول بتواند به مراحل بالاتر صعود کند، Rate کارت Road To Final این بازیکن هم بسته به مرحله‌ای که لیورپول به آن رسیده است، افزایش می‌یابد. کارت‌های تیم TOTW هم حالت پویا داشته و قیمت بالاتری هم دارند.

روش‌های دریافت کارت

کارت‌های جدید از پک‌ها، برخی از Objective‌‎های داخل بازی و همچنین SBC‌ها قابل دریافت هستند.

به تازگی به بخش Ultimate Team بازی FIFA چیزهایی اضافه شده که برای بازیکن هم می‌تواند خوشایند باشد. در این بازی، ما یک‌سری Objective (هدف) روزانه، هفته‌ای، ماهانه و دائمی داریم. در ازای انجام دادن کارهایی نظیر پیروزی در یک بازی، رسیدن به N گل زده در یک Mode خاص، دریافت N مقدار XP و چنین مواردی می‌توانید جوایزی دریافت کنید. فقط کافی است که به بخش Objectives مراجعه کرده و زبان انگلیسیتان خوب باشد. اگر هم تسلطی بر زبان انگلیسی ندارید جای نگرانی نیست! می‌توانید از ما بپرسید تا کامل برای شما توضیح دهیم.

فیفا آلتیمیت تیم رو کامل یاد بگیر

با پایان یافتن آموزش فیفا آلتیمیت تیم، همه چیز های مهم را در رابطه با بخش Ultimate Team بازی FIFA می‌دانید

در این مطلب تلاش کردیم هر چیزی که باید پیش از بازی کردن بخش Ultimate Team بازی FIFA و یا هنگام آن بدانید را به شما آموزش دهیم. برآن شدیم تا پرسش های متداول شما همراهان را جمع‌آوری کرده و به صورت یک مطلب کامل و جامع، به آن‌ها به صورت غیرمستقیم پاسخ دهیم. در هر صورت شما می توانید دیدگاه ها و پرسش های خود را مطرح کنید تا به شما مستقیم پاسخ دهیم. بنابراین اگر دوست دارید حالت آلتیمیت تیم FIFA را تجربه کنید، دیگر جای نگرانی نیست، چرا که اکنون هر آن‌چه که لازم دارید را در این رابطه می‌دانید.

۳.۷/۵ - (۳ votes)

اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی

سبد خرید